tirsdag 11. september 2012

Badene

Ok - vi er faktisk kommet i hus!! JIPPI x flere!!! MEN - akkurat det skal jeg ikke blogge om nå;) Vi har (naturlig nok) vært inne i noen hektiske uker og det har blitt lite blogging, men jeg har gledet meg sånn til å blogge om badene at jeg må gjøre det nå! De har jo vært ferdige (i alle fall så ferdige som de er nå, dvs. ikke heeelt ferdige) helt siden vi flyttet inn, men nettet har ikke vært på plass før i går kveld. Og i går var jeg på jobb (i min nye jobb)...og alle andre kvelder har vi ryddet og styrt på for å prøve å komme litt i hus! (hmmm...det ble visst litt blogging om flytting likevel;))
Men altså - badene... Vi har ett oppe og ett nede. Et er stort ("stort" er jo relativt, men vi synes det er stort nok i alle fall, tror det er ca. 9,5 m2.) og et er lite (litt under 4 m2). Jeg har vært timesvis på nettet for å få inspirasjon til bad!!! Det har liksom vært litt mitt prosjekt (i alle fall det oppe). Jeg tenkte tidlig at jeg ville ha bollevasker, og egentlig benkeplate med mosaikkfliser (og skuffemøbel under, ikke skap!). Men jeg kom vel fram til at det ville bli et styr å holde rent, og på bildene av de bollevaskene jeg hadde falt for (fra Villeroy og Boch) var det alltid treplate under, noe som jeg syntes var veldig fint. Og da jeg tilfeldigvis kom over bloggen til Mrs-Hardy og dette innlegget, falt brikkene på plass i forhold til hvordan jeg ville ha det, så jeg må bare si TAKK!! Badet nede ble i samme stil som det oppe - men det var litt uplanlagt, og har en historie jeg ikke gidde å gjengi her. Fint ble det i alle fall:) Og jeg må også få skryte av Steinnes VVS på Finnøy for det er jo tross alt de som har hatt alt å gjøre med VVS-en i huset vårt. De har flinke rørleggere og Gerd i butikken har stålkontroll på div. utstyr og var veldig behjelpelig med å finne det vi ville ha. Og - ikke minst - å gi oss gode priser på det:D


Bollevasker fra Villeroy og Boch, blandebatteri fra Hansgohe.



Baderomsmøblene er fra IKEA (to enmetersskap så vi får gode oppbevaringsmuligheter), det samme er benkeplaten. Og den har S.A skåret til, beiset og lakket med båtlakk for at den skal tåle vannsprut. Vi skal også ha et høyskap til høyre i bildet, men det er ikke montert ennå.



Dusjhjørne som kan felles innover så vi får bedre plass når vi skal passe på småjentene i badekaret;) Badekaret skal flises inn, og S.A har tenkt å lage en matte til å ha oppå det. Det er nemlig en kant rundt til det formålet, slik.



Badet nede har trekantvask, også den fra Villeroy og Boch, og samme møblet fra IKEA. Det gjenstår å montere speil og speillys 




Et lite, nett toalett



Likt dusjhjørne som det oppe, men som foreløbig mangler den ene døra.


-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar